Voetgangersborden in het centrum Vries

VRIES – De Brinkstraat en Oude Asserstraat in Vries zijn afgelopen jaar heringericht. Onlangs heeft de gemeente in deze twee straten voetgangersborden geplaatst om te voorkomen dat automobilisten parkeren in de voetgangersgebieden. Sinds de herinrichting van deze straten wordt er regelmatig geparkeerd in de voetgangersgebieden. De gemeente kreeg hier klachten over, onder andere van het VN panel. Dit panel bestaat uit mensen met een beperking uit de gemeente Tynaarlo. Zij benadrukten dat er een onduidelijke verkeerssituatie is ontstaan, die hinderlijk is voor iedereen, maar in het bijzonder voor voetgangers met een beperking. De gemeente en het VN Panel kijken de komende weken of de voetgangersborden het gewenste effect hebben.
